Kruche ciasteczka

Po wczorajszej roladzie bezowej zostały mi żółtka więc od razu zabrałam się za kruche ciasteczka (inspiracja z Fabryki smaku).Ciasto zarobiłam wczoraj i poleżało sobie w lodówce. Dzisiaj pieczenie, przekładanie marmoladą i jakiś kleks z czekolady czy też lukru (małe łapki Trójeczki pomagały z wykrawaniem). Et voila!





Składniki:

500 gr mąki
250 gr masła
1 łyżka oleju
130 gr cukru pudru
5 żółtek

marmolada
krem czekoladowy
polewa czekoladowa
lukier

Wykonanie:

Mąkę posiekać z masłem i cukrem pudrem. Dodać żółtka i olej. Ciasto wyrobić, uformować kulę, zawinąć w folię spożywczą i odłożyć na min. 1 godz. do lodówki.

Ciasto rozwałkować na ok. 3 mm grubości i wykrawać dowolne kształty. Piec na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia w temperaturze 180 stopni ok. 15 min. Mają być ślicznie złociste.

Wystudzone ciasteczka przełożyć marmoladą lub kremem czekoladowym i ozdobić wg uznania.

Smacznego!



Komentarze

  1. "m" zjadłaś w słowie "papierem": "Piec na blaszce wyłożonej papier do pieczenia"

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki. Już poprawiłam :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz