Tarta niebo

Ciasto, które w zeszłym roku zachwyciło mnie wyglądem (zdjęcia z MW są porażające). W końcu kupiłam foremkę do tarty i upiekłam :D. Krem z białej czekolady jest powalający, napewno jeszcze go użyję. 




Składniki:
Ciasto kruche:
130 g masła 

pół łyżeczki soli
175 g mąki pszennej

pół łyżeczki cukru pudru
35 ml mleka 
1 żółtko

Krem z białej czekolady:
250 g serka mascarpone
125 ml śmietany kremówki 36%
4 łyżki likieru z białej czekolady
100 g białej czekolady

Dodatkowo:
4 łyżki dżemu jagodowego
300 ml śmietany kremówki 36%, schłodzonej
2 łyżeczki cukru pudru
400 g jagód (lub borówki amerykańskiej)
kilka dużych pokruszonych bez

Wykonanie:

Ciasto kruche.  Mąkę, masło, sól i cukier puder zmiksować w malakserze. Dodać mleko i żółtko. Krótko zmiksować a następnie zagnieść w kulę, zawinąć w folię spożywczą i odłożyć do lodówki na ok. 2 godz. Piekarnik rozgrzać do 220 stopni. Ciastem wyłożyć formę na tartę z wyjmowanym dnem, wysmarowaną masłem i oprószoną mąką (moja ma średnicę dna 24 cm). Na ciasto wyłożyć papier do pieczenia i wysypać ryż lub fasolę, które obciążą ciasto. Temperaturę piekarnika obniżyć do 200 stopni, wstawić ciasto i podpiec przez 15 minut. Następnie formę wyjąć z piekarnika, usunąć papier z obciążeniem, wstawić z powrotem do piekarnika i piec dodatkowe 10 - 15 minut, do zrumienienia spodu (zajęło mi to 20 min). Wyjąć z piekarnika, wystudzić, usunąć formę wykładając spód na paterę lub tacę.
Krem z białej czekolady. Po umieszczeniu ciasta w lodówce czas wziąć się za krem. Śmietanę kremówkę podgrzać, czekoladę połamać i wrzucić do miski, w której będziemy robić krem. Gorącą śmietaną zalać czekoladę, chwilę zostawić po czym wymieszać aż do rozpuszczenia się czekolady. Śmietanę odstawić do lodówki żeby się dobrze wystudziła (najlepiej do momentu wyjęcia ciasta z piekarnika). Po tym czasie do śmietany dodać serek mascarpone, likier czekoladowy i ubijać do uzyskania gęstego kremu.
Spód tarty posmarować dżemem jagodowym, na dżem wyłożyć krem. Schłodzić w lodówce przez minimum 4 godziny, do całkowitego schłodzenia kremu z białej czekolady (ja schładzałam ok. 2 godz.).
Śmietanę kremówkę ubić na sztywno, pod sam koniec ubijania dodając cukier puder. Wyłożyć ją na masę z białej czekolady, na górę wysypać jagody i pokruszyć bezy.

Smacznego!

Komentarze

  1. mmmmmmmmmmmm.........wyglada BOSKO :) pewnie tak samo smakuje :))

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz