Podwójnie czekoladowa fantazja z malinami

Sezon ma maliny otwarty :D. A maliny z kremem czekoladowym ... to brzmi cudownie. Przepis znalazłam na stronie Wielkie Żarcie i ciasto nas zawojowało. Wprowadziłam jedną modyfikację i zamiast murzynka upiekłam biszkopt kakaowy.
Dzisiaj moja Jedynka organizuje imprezę dla koleżanek, które zaznajomione ze smakiem, zamówiły ową Fantazję :).




Składniki:

4 jajka
120 gr cukru
100 gr mąki
20 gr kakao
1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki octu
napar z herbaty lub wódka do nasączenia

3/4 kostki masła
2 żółtka
słoik nutelli (350 gr)
2 kopiate łyżki jogurtu naturalnego

2 czerwone galaretki
2 szklanki wody
1 kg malin mrożonych (ja dałam 0,5 kg świeżych)

Wykonanie:

4 białka ubić na sztywno stopniowo dodając cukier. Do żółtek dodać proszek do pieczenia i ocet, wymieszać i dodać do ubitych białek. Masę ubijać kilka minut.
Mąkę i kakao przesiać i wymieszać. 1/3 mąki dodać do masy jajecznej i wymieszać ręcznie. Po chwili dodać resztę mąki i dobrze wymieszać.
Masę wylać na wysmarowaną tłuszczem i wyłożoną papierem do pieczenia formę (28x36 cm). Piec ok 25 -30 min w 180 stopniach.

Jajka sparzyć. Żółtka utrzeć z masłem, dalej ucierając dodać jogurt a następnie nutellę. Powstanie pulchna, gładka masa.

Galaretki rozpuścić w 2 szklankach gorącej wody. Odstawić do ostudzenia. W tym czasie świeże maliny włożyć do lodówki. Gęstniejącą galaretkę wymieszać z malinami.

Na biszkopt wykładamy masę czekoladową, następnie galaretkę z malinami i odstawiamy do lodówki.

Smacznego!

Komentarze

  1. Doskonałe!!! Dawno mnie tak nie zachwycił smak ciasta. Upiekłam na urodziny i wszyscy pytali o przepis. Pozdrawiam i biorę się za kolejne pomysły z tej strony :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz